Det sista jag skriver nu..

jag vet inte vad jag ska säja..jag vet inte vad jag ska göra..tydligen räcker jag inte till..
och tydligen så var detta då rätt för dig.
jag är lessen men jag kan ju inte heller göra mer nu då..
ni har ju gjort erat val.
och tydligen så anser ni att jag inte är frisk och då kanske det är det rätt för er att inte bo hos mig.
vad vet jag för tydligen så vet pappa och ni vad som är bättre för er.
Jag får alltså veta att han går och har panik när ni bor hos mig.
ja vad ska jag säja..annat än att det är ju konstigt att han inte sett till att ni ska bo någon annanstans då..
men vad bra att ni har pappa..
och vad bra att ni är ense..
vänder och går..



Finns inga mer tårar att spilla mer, finns enbart saknad över vad som skulel kunnat finnas dära, men som inte längre gör det .. vill inet gråta över detta mer, vill bara få gå vidare. :'(
Tänk att ingen kan förstår våran situation? vi har inet ens ett hem att komma till längre. vi står där bara , uatan nånting längre,


/ Emma,  

Kommentarer
Postat av: Anna-karin

gumman...du har alltid ett val..
att lyssna till det vi säjer och leva efter dom regler som gäller..
du har alltid ett val men du ville inte det...kramar..

2006-11-03 @ 14:45:28
Postat av: Eva Wikström

Hej älskade vackra Emma .Vad tråkigt att du tror att jag tar parti mot dig och Sara .Tvärtom , så är jag så ledsen för er och mammas skull. Jag och ni vet att mammas absolut totala kärlek i livet är ni tre barn . Ni har kommit helt på kant med varandra , och enda lösningen som mamma kände då var att då får ni prova bo hos pappa , om det fungerar bättre. Det var inte en handling av ondo , utan av kärlek , för att ni ska förstå vikten av respekt och rimliga krav , som man som förälder måste lära sina barn. Ni är två underbara flickor som jag alltid har älskat och vill er väl. Av den anledningen ringde jag till dig Emma . Livet är för kort för att bråka om saker som igentligen ni alla vet är "tossigt", samt en maktkamp som alla blir förlorare. Ring till mamma , krama om och förlåt varandra .Allt kommer att bli bra , för en sak vet jag , ni älskar varann det är därför det kan bli så här. Innerliga kramar till dig Emma från moster

2006-11-03 @ 15:16:27
Postat av: Eva Wikström

Hej älskade vackra Emma .Vad tråkigt att du tror att jag tar parti mot dig och Sara .Tvärtom , så är jag så ledsen för er och mammas skull. Jag och ni vet att mammas absolut totala kärlek i livet är ni tre barn . Ni har kommit helt på kant med varandra , och enda lösningen som mamma kände då var att då får ni prova bo hos pappa , om det fungerar bättre. Det var inte en handling av ondo , utan av kärlek , för att ni ska förstå vikten av respekt och rimliga krav , som man som förälder måste lära sina barn. Ni är två underbara flickor som jag alltid har älskat och vill er väl. Av den anledningen ringde jag till dig Emma . Livet är för kort för att bråka om saker som igentligen ni alla vet är "tossigt", samt en maktkamp som alla blir förlorare. Ring till mamma , krama om och förlåt varandra .Allt kommer att bli bra , för en sak vet jag , ni älskar varann det är därför det kan bli så här. Innerliga kramar till dig Emma från moster

2006-11-03 @ 15:18:23
Postat av: Anonym

Att säga " om inte ni är ute om 2 timmar ringer jag polisen" det är inte av kärlek det är då ett som är säkert. och att leva i ett hem där man ständigt går och är orolig för att bli utkastad och känna sig misslyckad det är inte ett hem. och jag fattar inte vad moster har med det här att göra, vad mamma har sagt till dg vet jag inte men du har inte varit med och du har ABSOLUT inte förstått ånting om vad som har hänt. och nej, jag tänker inte komma krypandes tillbaka, det var sista gången jag gjorde det förra gången ni skika bort oss, men det kommer inte igen!. jaja KRAM SYSSIS

2006-11-03 @ 22:53:01
Postat av: Saara

Ojj jag hlömde skriva att det var jag som skreev:D bubben hällsar:D

2006-11-03 @ 22:53:33
Postat av: Anna-karin

ja sara..jag tänker inte kasta skit..och jag vet varför dom orden sades..det vet du med...för att du och emma skriker att jag inte kan tvinga er till nåt..jag hotade inte er..det vet ni ..jag sa lugnt att det kan jag om jag vill..jag kan till och med ringa polisen...men ni tar saker ur sitt sammanhang...skriver om det...till något som jag inte sagt..jag sa aldrig att jag skulle ringa polisen om ni inte var ute efter 2 timmar.
Ja sara jag hör vad du säjer...orolig för att bli utkastad..tja ni tycks tycka att ni ska inte ha något som helst ansvar..för det enda jag avkrävt av er är att ni sköter skolan..och svarar på tilltal utan att kalla oss fula saker eller fräsa..och ta hand om era rum och tvätt..
men det blev för mycket...och för svårt.
vad tror ni kommer avkrävas av er om ni ska ha eget boende då?..
Ja jag känner mig bara lessen nu och tänker inte bråka med er..
jag vill bara säja sov gott..ta hand om er.
och var försiktiga det är mycket fylla och problem har jag läst i tidningen.
Om ni har lust kan ni kanske säja hej till ellen för hon saknar er..om inte annat ringa till henne för hon kan inte förstå detta.
Hon har varit duktig och städat era rum..och är så stolt över det..
hon är bara 6 år glöm inte det..
puss och kram älskar er...över allt..

2006-11-03 @ 23:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback