Kom ihåg! ÄT FRUKOST.

Ännu en vecka  börjar.. och min består nästan bara av jobb, möten,och plugg.
Iaf så har helgen vart lungn inte gjort alltför mycket. Kankse stormigt kännslomässigt men!
Igår då så skulle jag jobba från 7-12, en kortdag bara. På en avdelning som jag aldrig vart på förut, man tänkte juh såklart att man skulle göra sitt bästa ifrån sig så att man har en till avdelning som börjar ringa åt en. Men dra mig baklänges.
Iaf så steg jag upp , nervös tänkte inte alls på att jag knappt hade ätit något på hela helgen. så glömde juh totalt bort att äta frukost eftersom jag inet hade nå hungerkännslor.
Kom dit, gick riktigt braa i början, sen så skulle jag hjälpa en vårdtagare att sätta sig i rullstolen.. då började de svartna för ögonen och jag mådde så illa att jag trodde jag skulle råka kräkas på den stakkaren, iaf så kutade jag därifrån men insåg att jag inte visste vars jag skulle gå.. så jag gick in i ett rum där jag hörde röster.. de vill säga i en annan vårdtagares lägenhet.. jag sa att nu svimmar jag, sen gick jag  in i toaletten och tuppade av..Fyfan va jag var rädd.
Sen när jag vakna så var sjuksköterskan där och kollade pulsen och blodtrycket osv..
USH vad pinsamt.. trodde jag skulle sjunka genom jorden.
Alltså man har juh sett när folk är bleka i annsiktet, men när jag kollade på mig själv det var fan det värsta jag sett.. vitare går nog inte att få.
Iaf så resten av dagen bestod i att jag blev matad typ, och att dom inte ville släppa mig ur sikte, dom var rädda att jag skulle gå och tuppa av någonstans där ingen såg mig. Så jaa jag blev daltad med :(
Hann även få en del lektioner om hur viktigt det är att äta frukost.
Iaf så kan jag juh då glömma att dom ringer mig nå mer.. SÅ helvetes klantigt av mig. Första dagen på ett nytt ställe dessutom.. äh går inet att beskriva så dåligt jag mådde efteråt.
Iaf så ska jag juh jobba i veckan, snacka om att jag ska käka frukost, ett helt buffebord vill säga! Ska ha godis i fickorna med, som jag ska gå å äta mellan måltiderna..Och om de händer igen så vet jag då att det inet var maten de är fel på.
Iaf så vill dom att jag ska kolla blodtrycket innan jag börjar arbeta, dom tyckte jag skulle hålla uppsikt över det, för det finns andra orsaker det visst med kunde vara.
Nä skärpning för en viss Emma Larsson!¨
Jajja nu har jag då berättat min pinsamma historia..
Idag är min enda lediga dag i veckan så jag ska gå och njuta av att vara ledig =)
HERRRÅ.

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja skärpning Emma Larsson!!

mat är ett måste inte ett alternativ..

älskar dig..

2008-09-22 @ 18:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback