strunt

Allting förändras,kärleken ja allt, ena sekunden känns allting så bra, men nästa känns allting hopplöst.
Ena sekunden är jag hur kär som hellst, medans i den andra vill jag bara spy på ordet kärlek.. inte veta av det.
Visst är kärleken en fin kännsla, om man bara lyckas bevara den på ett bra sätt.. hur det nu ska gå till?
nog får man beundra dom som håller ihop hela livet, hur gör dom?
Det finns så jävla många olika sätt att förstöra allting på, jamena hur kan man undvika dom föralltid?
Nä nå livslånga relationer hoppas jag inte på längre, det har jag givit upp.
Känns som om vars jag än vänder mig så hör jag inte dit. inte fullt ut.. platsar bara inte.
Sen är jag juh sånn att jag inte heller kan ignorera sånna känslor.. tänk om man bara kunde strunta i allt annat, alla problem allting.. bara vara kär. Undvika sina egna kännslor på nå sätt, varför kan det inte vara som i alla romantiska filmer? Där allt blir så bra i slutet, och alla kärleksförklaringar som får tårarna att rinna..
Nä jag är väll en sånn som jagar det omöjliga..oändligt massa kärlek....


Kommentarer
Postat av: mamma

tror du inte vi alla jagar den oändliga, komplikationsfria super romantiska, fantastiska kärleken?

tror du inte vi alla får när man kommer upp och blir vuxen se att den är inte så glorifierad och härlig hela tiden som man velat..och det finns många baksidor också.

en psykolog sa som råd till mig en gång - ta ett papper och skriv på den ena halvan ett + och på den andra halvan ett -.

sen så skriver du upp alla för och nackdelar..ser vilken som överväger..det finns inga enbart + förhållanden ...älskar dig gumman..

2009-01-06 @ 19:31:21
Postat av: Anna

jag är oxå en sån som jagar det omöjliga, känner igen mig i så mycket du skriver. kärleken är svår och känns oftast mest bara hopplös, men ändå kan man inte vara utan den. ibland kan man behöva tid att bara hitta sig själv, det blir så mkt lättare att hitta någon man passar ihop med när man känner sig själv bättre :)

men emma, vill du adda min msn? det är lite saker jag behöver veta, och jag vet inte vem annars jag ska vända mig till..

[email protected]

2009-01-06 @ 23:06:21
URL: http://mongoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback